Leta i den här bloggen

lördag, september 15, 2007

Meditation

I morse när jag satt och läste tidningen kände jag att jag inte alls mådde bra. Jag kände att det liksom skavde inne i mig, inne i mig själv. Jag hade byggt upp någonting som måste ut och om jag inte släppte ut det skulle det växa. Den här känslan är inte ny för mig och jag vet att om jag inte gör någonting åt den kommer den ta över mig och styra mina tankar och mitt beteende. Men vad gjorde jag för att bli av med det där skavet? Jo, jag gick in på toaletten för att få vara i fred och släckte ljuset. Koncentrerade mig på att bara sitta still och vänta, låta tankarna komma och gå. Sedan när jag hade kommit ner lite tänke jag på det första steget och berättade för till mig själv att jag är maktlös idag också. Jag är maktlös över min uppväxt i en dysfunktionell familj, över andra människor. Sedan tänkte jag hur tur det är att jag har en högre makt jag kan lämna över mitt liv och min vilja till. Sedan efter att ha tänkt på det ett tag lämnade jag över mitt liv och min vilja i händerna på denne högre makt. "Ske din vilja" bad jag. Sinnesron jag kände efter det här var superskön! Avslappnad och lugn. En känsla av tacksamhet kom över mig, över att jag har min högre makt, att jag har ett hem, en flickvän jag tycker så mycket om, min familj... osv. det bara rullade på. efter det här klev jag ut från toaletten och tände mig verkligt harmonisk. Tack!  

Inga kommentarer: